Doctor SEO devine Visibl.

Google Analytics – cum te ajută în monitorizarea strategiei SEO

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

Google Analytics este un tool care ascunde o mulțime de surprize, chiar și pentru cei mai experimentați utilizatori. Cu cât folosești mai des acest serviciu oferit de Google cu atât vei descoperi noi informații, mai detaliate și mai interesante, care te vor ajuta să monitorizezi performanța site-ului tău.

Pentru că știm că nu este un tool foarte simplu, astăzi îți vom prezența top 3 insight-uri care te vor ajută să ai o altă viziune asupra lucrurilor.

Monitorizează traficul mobil

Astăzi importantă traficului mobil și a performanțelor acestei variante a site-ului este crucială. Engagement-ul utilizatorilor de mobil poate fi monitorizat în 3 moduri diferite:

  • Prin vizualizarea numărului de conversii pe mobil ale fiecărei pagini.
  • Prin comparații între rată de respingere pe desktop și cea pe mobil –  dacă diferența între cele două este mare, pe aceeași pagină, înseamnă că fie experiența pe desktop sau cea pe mobil este deficitară.
  • Prin comparații între vizitatorii noi și cei care revin – acesta este modul prin care poți afla câți utilizatori accesează pentru prima oară site-ul tău, câți ar putea deveni recurenți, cumpărători sau clienți.

Rată de respingere

Rată de respingere (bounce rate) reprezintă procentul utilizatorilor care vizitează o singură pagină și apoi părăsesc site-ul. Chiar dacă acesta nu reprezintă întotdeauna un indicator al performanțelor slabe și al unei experiențe negative a utilizatorilor, ar putea fi totuși un indiciu că vizitatorii nu au găsit ceea ce căutau.

Localizarea paginilor performante

Dacă studiezi performanțele individuale ale paginilor site-ului și conversiilor care au loc pe fiecare în parte poți înțelege în amănunt comportamentul utilizatorilor. Pentru asta urmează Behavior – Site Content – Landing Pages și setează perioadele de timp, pentru a putea compară rezultatele trimestriale sau anuale.

Oportunitatile pe care Google Analytics ți le oferă sunt mult mai multe, iar folosind acest tool gratuit beneficiezi de un potențial uriaș care te ajută să descoperi piste extrem de importante pentru dezvoltarea și îmbunătățirea strategiei SEO.

Toate aceste insight-uri sunt folosite și de specialistii dintr-o agentie SEO pentru a-ți putea oferi servicii de calitate.