Doctor SEO devine Visibl.

Ce este canibalizarea și ce trebuie să faci sa nu îți sabotezi site-ul

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

Acest articol se adresează exclusiv celor care au un site web, dar nu dețin noțiuni SEO tehnice foarte solide.  Astăzi vom povesti despre canibalizarea cuvintelor cheie, un fenomen destul de întâlnit care influențează poziționarea site-ului tău în paginile cu rezultate ale motorului de căutare.

Există posibilitatea ca  strategia ta să aibă și efecte nedorite. Dacă nu este aplicată corect, site-ul tău va stagna în paginile 3-4-5, ceea ce înseamnă că vizibilitatea va fi zero, traficul scăzut și venituri insuficiente. De asemenea, o astfel de situație îți poate influența în mod negativ și experiența utilizatorului, ceea ce va duce la scăderea ratei de conversie.

Pentru asta citește în continuare acest articol pentru că îți va fi, cu siguranță, folositor.

Ce reprezintă canibalizarea cuvintelor cheie în SEO?

Fenomenul de canibalizare apare atunci când una sau mai multe expresii de căutare pentru care se dorește ca o anumită pagină din site să rankezi în Google sunt introduse excesiv și în alte pagini ale site-ului.

Altfel spus, în loc să optimizezi o pagina pentru unul sau mai multe cuvinte cheie, vei optimiza și alte pagini din site folosind fie aceiași termeni, fie alții similari.

Canibalizarea are mai multe forme și poate să vizeze inclusiv articolele de pe blog optimizate în același fel între ele sau cu o altă pagină din site, al cărei ranking trebuie să rămână proprietar.

Tipuri de canibalizare

De cele mai multe ori, canibalizarea se întâmplă fie în mod neintenționat, fie în necunoștință de cauză. Din acest motiv, ai nevoie pentru site-ul tău de strategii SEO bine gândite, realizate de către specialiștii dintr-o agentie SEO, prin care să se urmărească rankarea cât mai sus în google cu două pagini concomitent.

Există situații diferite în care canibalizarea își face simțită prezența.

  1. Două sau mai multe pagini se luptă simultan pentru același cuvânt cheie

Acest tip de canibalizare poate genera două tipuri de situații:

Fie ambele landing page-uri ocupă poezii de top pe prima pagină din Google, iar acest lucru atrage mai mult trafic pe site-ul tău și atunci vorbim de o bună canibalizare.

Fie ambele pagini rankeaza foarte slab și se luptă între ele în zadar și fără să se situeze pe prima pagină din Google. Dacă se întâmplă asta, înseamnă că ai o problemă majoră de canibalizare care trebuie rezolvată cât mai rapid.

  1. Două sau mai multe pagini din site rankeaza prin rotație

Situațiile de acest gen sunt descrise de faptul că paginile canibalizate apar pe rând în rezultatele din SERP, ocupând diferite poziții în perioade de timp diferite pentru același cuvânt cheie. Acest tip de canibalizare este foarte des întâlnit la marea majoritate a site-urilor și are nevoie să fie rezolvată cu soluții eficiente.

În consecință, canibalizarea SEO poate reprezenta o problemă foarte gravă, de pe urma căreia poți pierde foarte mult în ranking. Astfel, în loc să fii listat în prima pagină cu rezultate de căutare Google, poți ajunge pe paginile finale de la 5-10. Acest lucru îți va afecta toate elementele ce țin de site-ul tău, precu traficul, rata de conversie sau brand awareness-ul.