Doctor SEO devine Visibl.

Auditul SEO – ce este și ce conține cel mai important raport

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

Auditul SEO este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing și are rolul de analiza modul în care site-urile se poziționează în Google.

Atunci când ai un site și o prezenta online este important să fii vizibil și să atragi vizitatori. Pentru asta trebuie să știi ce anume funcționează și ce nu, ce îmbunătățiri trebuie făcute și ce caută clienții tăi.

Auditul SEO este o etapă esențială care analizează toate elementele site-ului tău: conținut, arhitectura, descrieri etc. – sunt sistematizate și indexate de motoarele de căutare, iar înțelegerea lor servește la stabilirea etapelor de lucru în site.

Așadar, un audit SEO efectuat în mod corespunzător va semnala toate problemele de optimizare pe care site-ul tău le are.

Scopul unui audit SEO

Procesul SEO înseamnă schimbare și adaptare continuă, motiv pentru care realizarea periodică a unui audit SEO este obligatorie. Numai cu ajutorul lui poți obține o imagine de ansamblu în timp real asupra modului în care motoarele de căutare percep site-ul tău.

Scopul principal al acestei analize este să creezi și să aplici strategii de optimizare eficiente, care să te plaseze în topul căutărilor Google, ținând cont de actualizările și adaptările frecvente ale algoritmilor săi.

Conținutul unui Audit SEO

Un audit SEO trebuie să conțină un minim de informații, atât tehnice, cât și de conținut. Pe lângă recunoașterea și semnalarea problemelor, auditul trebuie să vină și cu soluții aplicabile.

Astfel, cu ajutorul lor vei afla care sunt punctele slabe din strategia ta și îți poți analiza competitorii direcți

De asemenea, un audit SEO îți oferă feedback despre toate aspectele importante de care un site are nevoie pentru a funcționa corespunzător şi de a fi relevant și prioritizat de motoarele de căutare.

Audit on- site

Pentru a fi sigur că site-ul tău este bine optimizat pentru motoarele de căutare, o analiză SEO on site îi va furniza informații despre:

  • arhitectura site-ului
  • structura URL-urilor
  • cele mai relevante cuvinte-cheie
  • cuvintele cheie pentru care Google a indexat deja site-ul
  • redirectionari
  • erori 4xx si 5xx
  • indexarea in Google
  • conținut
  • conținut duplicat intern și extern
  • meta tag-uri și headings
  • link-uri
  • imagini și videoclipuri
  • posibilitatea implementarii schema.org
  • posibilitatea creării de noi pagini in site
  • viteza de încărcare a site-ului
  • optimizarea pentru dispozitive mobile
  • optimizarea prezenței în rețelele sociale
  • Google Search Console și Google Analytics
  • alte aspecte specifice site-ului analizat

Audit off page

Auditul SEO îți oferă și o analiză off-site în care  îți arată cum este văzut site-ul din exterior. Aici vor fi evaluate următoarele aspecte:

  • autoritatea si diversitatea domeniilor de provenienta a backlink-urilor
  • relevanţa link-urilor raportate la site
  • diversitatea tipurilor de link-uri
  • distribuirea link-urilor pe paginile site-ului
  • analiza textelor ancora
  • ritmul de adaugare a link-urilor
  • raportul dofollow/nofollow
  • calitatea si cantitatea link-urilor raportate la concurenta
  • cele mai relevante site-uri concurente și autoritatea lor
  • penalizarile și soluțiile care pot fi aplicate pentru îndepărtarea lor

Dacă vrei să afli dacă site-ul tău este optimizat corespunzător pentru motoarele de căutare apelează la serviciile oferite de o agentie SEO.