Contacteaza-ne 0732178001

Doctor-seo.ro © 2024. Toate drepturile rezervate.

Care este diferența dintre DA și DR (Domain Authority și Domain Rating)

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

DA (Domain Authority) și DR (Domain Rating) sunt doi metrici diferiți care decid autoritatea unui domeniu, autoritate care se notează de la 0 la 100, în funcție de o serie de criterii pe care le vom dezbate în continuare. Pentru început, hai să vedem ce reprezintă acești doi metrici.

  • DA- Domain Authority sau autoritatea site-ului este un scor stabilit de MOZ luând în considerare factori interni și externi. Astfel, Moz determina scorul DA cu ajutorul unui algoritm de machine learning care calculează numărul de backlink-uri, adică domenii care fac trimitere către un site, dar și alți factori On-Site. 
  • DR- Domain Rating este notă oferită site-urilor de Ahrefs. Aceasta este stabilită în funcție de backlink-urile pe care le primesc din partea altor site-uri, însă ține cont și de profilul de backlink-uri ale site-urilor care fac trimiterea. 

Practic spus, DR este calculat ținând cont de Off-site SEO și nu ia în considerare aspecte din site, precum contintul, vechimea articolelor sau numărul lor. 

Domain Authority – de ce este important?

Autoritatea unui domeniu este extrem de importantă pentru că se referă modul în care îți clasezi site-ul în motorul de căutare. Astfel, te ajută să înțelegi mai bine credibilitateaa site-ului tău din perspectiva motoarelor de căutare.  Moz stabilește autoritatea domeniului ținând cont de câțiva factori importanți, precum:

  • Conectarea domeniilor rădăcină – numărul de backlink-uri unice pe care le-a obținut site-ul tău web. 
  • MozRank – O valoare utilizată pentru a marca puterea linkurilor externe ale site-ului tău web.
  • MozTrust – O valoare utilizată pentru a determina calitatea legăturilor  externe.
  • Conținut de calitate – După cum știm cu toții, conținutul excelent este esențial. Calitatea conținutului site-ului tău web este un alt factor în determinarea autorității domeniului său.

Cum poți îmbunătăți autoritatea unui domeniu?

Pentru a îmbunătăți autoritatea unui domeniu, iată cateva sfaturi și recomandări venite din părea unor specialisti seo:

  • alege un nume de domeniu relevant
  • optimizează conținutul de pe pagină
  • creează conținut care poate fi conectat
  • îmbunătățește constant structura de conectare internă

Autoritatea unui domeniu poate fi verificată cu ajutorul unor tool-uri online sau pe site-urile ahrefs.com și moz.com. 

De asemenea, la fel de important de menționat este faptul că atât DA, cât și DR sunt note oferite site-ului de către companii care nu au legătură cu Google. Astfel, rezultatele lor nu influențează algoritmul Google. 

Într-o agentie SEO găsești și alte informații la fel de relevante. Pentru succesul site-ului tău, ia în considerare toate elementele, iar dacă ai nevoie de ajutor, apelează la specialiști în domeniu.