Contacteaza-ne 0732178001

Doctor-seo.ro © 2024. Toate drepturile rezervate.

Cazuri cand nu ar trebui sa apelezi la optimizare SEO !

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

In mediul online exista mari controverse cu privire la urmatoarea problema de mare actualitate in 2022: mai este necesar ca sa apelezi la servicii SEO pe care o agentie le poate oferi sau optimizarea web este deja de domeniul trecutului?

Raspunsul corect este acela ca SEO nu a murit si nici nu da semne ca o va face in viitorul apropiat.

Totusi, daca esti un antreprenor care tocmai ai intrat in mediul online, ar trebui ca sa deschizi bine ochii atunci cand iti alegi o firma de servicii SEO care sa te ajute ca sa obtii o pozitie mai buna in clasamentele existente pe principalele motoare de cautare.

Si totusi… Stiai ca exista si exceptii? 

Chiar daca SEO este inca la putere, exista insa si anumite cazuri in care trebuie apelat la asemenea campanii cu maxima prudenta pentru a nu fii dezavantajos financiar pentru antreprenor.

Riscul este ca ulterior, cand chiar va fi nevoie de asemenea servicii de optimizare, acesta sa nu mai aiba absolut incredere deloc incredere in ceea ce promite ca rezultate o anume agentie specializata, mai ales ca atunci cand vorbim de acest domeniu este nevoie de 6 pana la 12 luni pana cand sa se constate un progres real, vizibil, in sporirea cifrei de afaceri si mai ales a profitului net realizat.

Cazuri in care promovarea SEO poate sa fie dezavantajoasa pentru o afacere online

1.Cand este vorba de un produs sau serviciu nou

Tendinta de a spune ca SEO este un demers obligatoriu cand faci o lansare de produs ori serviciu nou pentru cumparator (pe sistemul vechi: cand nu exista o cerere, atunci e nevoie de o promovare agresiva) nu mai este de actualitate. In prezent este un demers mult prea costisitor. 

Mai ales daca e vorba de un produs/serviciu extrem de nou SEO poate sa fie dezavantajoasa si ar fi bine sa se utilizeze alte canale principale de atragere a unui trafic sporit. 

2. Magazinele care vand un singur produs sau doar cateva ori provenind de la un singur producator renumit

Daca ai un magazin online cu produs ori serviciu lansat sub marca proprie, dar care nu are o cerere stabila ori se bate cu acelea extrem de populare pe piata, SEO nu va ajuta prea mult.

3. Cererea pentru produsul sau serviciul oferit de tine este in scadere rapida

Promovarea unui site de nisa cu o cerere de produse servicii care scade brusc nu are sens. Exista mari sanse probabilitati ca respectivul produs sau serviciu sa dispara cu totul, iar atunci banii sunt aruncati in vant. Google Trends este locul unde se poate vedea care este dinamica popularitatii unui bun sau serviciu. 

Pur si simplu trebuie setata interogarea pe regiuni si perioada de revizuire. Mai se poate folosi si planificatorul de cuvinte cheie din Google care afiseaza numarul mediu de interogari pe luna si analiza concurentilor.  

4. Concurenta ridicata in conditiile in care tu ai un buget de cel mic

In online, realismul este foarte important, mai ales daca intri in concurenta cu niste firme cu bugete mari.

Este dificil sa le depasesti, nu poti promova un bun/serviciu intr-o nisa competitiva fara un proiect adecvat de diferentiere maxima.

Plus ca exista multe agentii de SEO care refuza astfel de proiecte pur si simplu pentru ca nu vor putea ca sa obtina rezultatele cerute de clienti.

Riscul este ca daca se apeleaza, sa zicem, la un freelancer, iar rezultatele sunt negative, clientul se simte inselat si nu va mai crede absolut deloc in SEO pe vitor (dupa ce si-a pierdut banii).

Iata de ce trebuie sa se ia o decizie de optimizare web in mod realist. Eventual se poate merge la mai multe agentii de profil de incredere si sa se ceara o consultanta in interiorul careia sa i se spuna corect care sunt riscurile, costurile si conditiile de promovare, efectiv ce se poate oferi respectiva agentie SEO.

Daca nu iti permiti un buget care sa te bage in confruntare cu cei mari, atunci mai bine sa renunti la ideea aceasta. Legenda lui David si Goliat e totusi o legenda…

 5. Antreprenorii care asteapta rezultate rapide

Mai exista inca antreprenori care considera ca optimizarea unui site se poate face in 2022 in cateva zile sau cel mult in cateva saptamani.

Adevarul este ca in SEO cel mai adesea nu se obtin rezultate peste noapte. Mai ales daca e vorba de niste nise extrem de competitive.

Trebuie sa se acumuleze mai intai suficiente informatii despre concurenta, despre site, despre competitivitatea sectorului de activitate, despre cerere si oferta, despre fiabilitate, pentru ca apoi sa se treaca la actiune.

Nu sunt de neglijat nici acele evenimente neprevazute de tipul Lebada Neagra care pot sa dea peste cap tot ceea ce este planificat. 

Vrei sa discuti cu o echipa de profesionisti in legatura cu subiectul SEO si daca merita sa investesti intr-un anume proiect de acest gen? Apeleaza la specialistii Doctor SEO!