Ce este Content Marketing? Învaţă să realizezi o strategie de conținut

Pe măsură ce toate afacerile se mută în online, iar consumatorii devin tot mai bine informați, o nouă formă de marketing de dezvoltă și devine indispensabilă: content marketing.

Ce înseamnă Content Marketing?

Content marketing este o strategie soft-sell, prin care oferi informații utilizatorilor. Furnizarea acestor informații are drept scop captarea atenției utilizatorilor, ceea ce duce la posibilitatea ca aceștia să-ți devină clienți. 

Content marketingul presupune crearea, publicare, optimizarea și distribuirea de conținut pentru o piață online targetata. De asemenea, aceasta reprezintă o strategie creată pe termen lung, care are un aport ridicat în construirea unor relații de încredere între business – clienți și business – potențiali clienți.

Prin implementarea unei strategii de content marketing obții brand awareness, brand trust și îți consolidezi o comunitate în jurul numelui tău.

Totodată, un conținut de calitate influențează și optimizarea necesară motoarelor de căutare ajutandu-te să crești poziția site-ului tău în prima pagină de rezultate a motoarelor de căutare.

Strategia de conținut

Strategia de conținut stabilește liniile principale între publicarea și distribuirea materialelor şi atingerea obiectivelor bine definite pe care le are. Astfel, înainte de a scrie materialele pe care le vei publica în diferite locuri, stabilește scopul cel mai important pe care îl ai și pașii care te vor ajuta să-ți atingi obiectivele. Scopul principal poate fi reprezentat de: creșterea notorietății brandului, creșterea gradului de interacțiune cu consumatorii, creșterea numărului de vizitatori pe site, creșterea numărului de vanzari etc.

Iată cum alegi o strategie de conținut:

  • Conștientizare – este prima etapă în care clientul conștientizează că are o problemă.
  • Documentare – este etapa în care se obțin mai multe informații despre produsul sau serviciul pe care îl ai.
  • Analiza – este etapa în care se compară soluțiile găsite la problema semnalată de client.
  • Achiziție – se stabilește numărul de articole de blog, outreach, comunicate de presă și descrieri amănunțite pentru produs.

Cum poți să creșt poziția site-ului tău în motoarele de căutare cu ajutorul unei strategii de content marketing

Prioritatea principală a motoarelor de căutare este experiența utilizatorului. Din acest motiv, Google își actualizează algoritmii periodic, oferind astfel utilizatorilor conținut relevant și de calitate pe baza căutărilor pe care le întreprinde. Așadar, în funcție de materialele pe care le distribui, motoarele de căutare îți evaluează site-ul și te poziționează în pagina de rezultate.

De asemenea, strategia de content marketing nu se referă doar la conținutul existent pe site, ci și la alte materiale care pot fi asociate cu afacerea ta, precum conținutul de pe blog, din newslettere, din aplicația mobilă, din rețelele de socializare, videoclipurile, articolele și site-urile care vorbesc despre tine etc.

Un alt element important al strategiei de conținut este frecvența cu care distribui materialele. Utilizatorii sunt mari consumatori de informație și e de înțeles pentru că sunt bombardati din toate direcțiile cu tot felul de materiale informative.

Cum te ajută o agenție SEO în dezvoltarea, crearea și implementarea unei campanii de content marketing?

Google recomandă calitatea și cantitatea, cu condiția ca între cele două să existe un raport bine stabilit. Prin urmare, conținutul pe care tu îl creezi și livrezi utilizatorilor tăi trebuie să fie optimizat. Asta presupune elaborarea unei strategii de content marketing bazată pe o documentare în prealabil despre ce caută utilizatorii, cum cauta utilizatorii, cum le poți răspunde mai bine la întrebări și cum sa compui texte astfel incat sa fie cat mai accesibile și pentru cititori și pentru motoarele de căutare.Strategia de conţinut face parte din serviciile pe care ţi le pune la dispoziţie o agentie SEO, aşadar asigură-te că site-ul tău beneficiază de ele.

Exemple

Mai jos sunt prezentate cateva exemple de performanta a content marketing-ului de la clientii Doctor SEO

CLIENT 1:

CLIENT 2:

CLIENT 3:

CLIENT 4:

start content marketing – 10 FEBRUARIE 2021