Ce este KPI? Informațiile de bază pe care trebuie sa le cunoști despre indicatorii de performanță
La fel ca în orice domeniu, și în mediul online performanța este vitală și se asociază cu două procese extrem de importante: managementul și măsurarea ei. Managementul performanței definește legătura dinte entitate și performanță, iar măsurarea performanței reprezintă identificarea, urmărirea și comunicare rezultatelor obținute cu ajutorul indicatorilor de performanță.
Indicatorii de performanță în lumea online-ului sunt cunoscuți sub denumirea de KPI, iar astăzi fac subiectul articolului nostru.
Ce reprezintă KPI?
KPI este abrevierea de la Key Performance Indicator și reprezintă un instrument de evaluare a performanței care arată gradul de atingere a unui parametru vizat. Paramentul vizat poate fi achiziția unui produs, contractarea unui serviciu, înscrierea în newsletter sau completarea formularului de contact.
Mai explicit spus, iată de unde vine numele KPI:
- Key – K – reprezintă avantajul competitiv legat de obiectivele strategice și de funcționarea afacerii în mod direct.
- Performance – P – reprezintă performanța în mod direct, prin valorile măsurate și cuantificate.
- Indicator – I – reprezintă modul de comparabilitate față de mai multe referințe.
Practic spus, KPI este un set de măsurători care reflectă performanța în procesul de atingere a obiectivelor unui business.
Cum poți avea cei mai buni indicatori de performanță?
Pentru a înțelege și mai bine indicatorii de performanță, trebuie să înțelegi afacerea și să-ți stabilești obiective clare, dar și să transformi obiectivele de business în scopuri realizabile.
Pentru fiecare scop trebuie să alegi un indicator de performanță KPI, imediat ce l-ai determinat.
Caracteristicile unui indicator de performanță KPI
Un indicator de performanță KPI relevant trebuie să întrunească următoarele caracteristici:
- Să fie măsurabil
- Să aibă impact mare asupra afacerii
- Să fie corelat cu obiectivele de marketing
- Să fie un metric pe care să-l ai în vedere o perioadă de timp îndelungată
- Să-ți ajute afacerea, redirectionand-o către acțiuni care conduc spre succes.
Într-o agentie SEO principalele KPI care sunt stabilite pentru un business sunt:
- Creșterea numărului de utilizatori.
- Creșterea numărului de utilizatori noi.
- Numărul de sesiuni.
- Numărul de pagini accesate într-o sesiune.
- Numărul de tranzacții.
- Rata de conversie.
În final reține că indicatorii de performanță KPI au un impact uriaș asupra business-ului tău, iar din acest motiv trebuie să ții seama de ei.