Ce reprezinta optimizarea SEO pentru Google Maps?

Pentru toate afacerile in general, dar mai ales pentru cele care activeaza local, exista o multime de modalitati de a-si prezenta brandul in mediul online. Dintre toate, cel mai eficient si recomandat este strategia de marketing pentru Google Maps, un lucru extrem de important pentru tot procesul de optimizare SEO la nivel local.

Astfel, vei avea nevoie de Google Maps pentru a obtine atentia utilizatorilor tai la nivel local. Specialistii dintr-o agentie SEO iti spun cum poti face acest lucru.

Este un lucru absolut firesc ca orice afacere sa-si doreasca sa capete vizibilitate si sa atraga cat mai multi clienti, astfel devin absolut utile avantajele oferite de Google Maps. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci in acest sens este sa setezi si sa optimizezi un profil de Google My Business.

Ce reprezinta Google My Business?

Google My Business sau abreviat GMB este o platforma oferita de Google in mod gratuit, in care afacerile locale pot crea un profil care sa fie integrat si afișat intr-o varietate larga de produse Google. Pentru a putea avea un astfel de profil trebuie sa ai fie un magazin fizic, fie o arie de livrare pentru comenzile online. Acest profil prezinta o gama larga de informatii despre afacerea ta, precum:

  • Numele afacerii
  • Descrierea acesteia
  • Review-uri (recenzii)
  • Numarul de telefon
  • Adresa
  • Website-ul afacerii
  • Categoria sau industria din care face parte business-ul
  • Zonele deservite
  • Programul de lucru
  • Produsele sau serviciile oferite
  • Poze reprezentative

De asemenea, exista 8 factori de ranking care contribuie la cresterea vizibilitatii in contul de Google My Business:

  • Indici Google My Business
  • Indici ai linkurilor
  • Review-uri
  • Optimizarea On-page
  • Indici de comportament
  • Indici de citare
  • Indici sociali
  • Personalizare

Rezultatele sunt listate in baza a trei factori si analizand toti indicii menționați anterior. Cei trei factori sunt:

  • Proximitate – Cat de apropiat este respectivul business de cel care face cautarea?
  • Importanta – Cat de populara este afacerea respectiva?
  • Relevanta – Cat de relevant este rezultatul fata de cautarea efectuata?

Factori determinanti in strategia de optimizare SEO pentru Google Maps

Atunci cand creezi strategia de optimizare SEO pentru Goole Maps este important sa tii cont si sa integrezi si cativa factori extrem de importanti. Printre aceștia se numara si:

Review-urile online

Recenziile reprezinta metrici importanti care ocupa o pozitie de top in Google Maps. Acestea contribuie la optimizarea SEO si imbunatatesc experienta utilizatorilor.

Link building la nivel local

Optimizarea SEO Off Page sunt factori importanti de care tin cont atat algoritmii organici, cat si cei de la Google Maps. Link-urile le poti obtine de la publicatiile cunoscute la nivel local sau de la diverse parteneriate cu business-urile adiacente.

Observa si monitorizeaza rezultate in Google My Business Analytics

Ca orice alta strategie de marketing si de optimizare SEO, observarea si monitorizarea rezultatelor este vitala. Astfel, poti schimba anumite aspecte sau poti plusa pe cele care aduc rezultate dovedite. Factorii pe care ii poti monitoriza in Google My Business sunt:

  • Frecventa cautarilor care au aduse rezultate pentru afacerea ta.
  • Frecventa pe anumite perioade de timp
  • Numarul pozelor pe care utilizatorii le-au vizionat
  • Tipul de interacțiune pe care l-au facut potentialii clienți: au accesat website-ul, au sunat, au scris sau au dat mesaj.

Asemenea oricărei strategii si aici ai nevoie de rabdare pentru ca vizibilitatea ta sa creasca in Google Maps.

Totodata nu uita ca echipa de specialisti de la Doctor SEO este aici sa te ajute pe tine si business-ul tau!