Ce sunt cuvintele cheie?

Implementarea unei campaniii SEO fara o analiza detalitata si un proces targetat prin care să evidențiezi cuvintele relevante pentru business-ul tău este asemănătoare cu începerea unei afaceri fără să faci o cercetare de piață în prealabil.

Cuvintele cheie sunt coloana vertebrală a unei campanii SEO. Acestea îți arată o  mulțime de lucruri relevante pentru business-ul tău, precum interesul oamenilor față de produsul sau serviciul tău, volumul de căutări, intențiile de căutare ale potențialilor clienți sau șansele de succes.

Ce sunt cuvintele cheie, care este importanta lor, dar si cum le descoperi vei afla citind acest articol.

Ce sunt cuvintele cheie?

Definiția oficială suna asa:

“Cuvintele cheie sunt acele cuvinte si fraze inserate in continutul unui site, care ofera potentialilor clienti posibilitatea de a descoperi site-ul respectiv, prin intermediul rezultatelor organice oferite de un motor de cautare.”

Cuvintele cheie sunt de două tipuri, iar fiecare dintre ele oferă beneficii afacerii tale:

  • short-tail (cuvinte scurte, formate din maxim 3 cuvinte)
  • long-tail (cuvinte lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte)
  • short-term fresh (cuvinte pe termen scurt, spike-uri virale)
  • long-term evergreen (cuvinte relevante pe termen lung)
  • product defining (cuvinte care explica si descriu produsul sau serviciul)
  • customer defining (se adreseaza direct si clar audientei targetate)
  • geo-targeting (cuvinte locale pentru targetarea unei zone specificie – judet, sector, oras sau tara)
  • LSI (latent semantic indexing – cuvinte apropiate de cuvantul cheie principal)
  • Intent Targeting (cuvinte informationale, comerciale, tranzactionale, etc.)

De ce sunt importante cuvintele cheie?

Cuvintele cheie sunt importante pentru că reprezintă elementul esențial dintre ceea ce caută oamenii și conținutul pe care il furnizezi pentru satisfacerea acestei nevoi. Obiectivul tau in clasarea pe motoarele de cautare este de a genera trafic organic catre site-ul tau din paginile cu rezultate ale motorului de cautare ( SERP). Cuvintele cheie pe care alegi sa le vizezi, adica alegi sa le incluzi in continut, stabilesc ce tip de trafic obtii.

Cuvintele cheie spun lucruri atat despre publicul tau, cat si despre continut, deoarece exista posbilitatea sa oferi intr-un mod usor diferit decat cer unii oameni. Pentru a crea continut care sa se clasifice bine in mod organic si care sa atraga vizitatori pe site-ul tau, trebuie sa intelegi nevoile lor, limba pe care o vorbesc si tipul de continut pe care il cauta.

Cum faci selectia cuvintelor cheie?

Înainte de a te apuca de treaba trebuie sa stii ca nici o analiza a cuvintelor cheie nu este posibila fara ajutorul unor instrumente specializate.

Un astfel de tool este oferit in mod gratuit de Google si se numeste Google Ads Keyword Planner. Alte instrumente asemănătoare mai sunt și:

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz
  • SEOmonitor.

Recomandări Google:

Google are interesul ca business-urile sa isi atinga toate obiectivele SEO. Scopul principal urmarit de el este acela de a oferit utilizatorilor sai rezultate cat mai relevante. Iata care sunt cele mai importante sfaturi oferite de el:

  • Seteaza-ti mintea ca a unui client atunci cand faci lista de cuvinte cheie
  • Selectează cuvinte cheie precise
  • Selectează cuvinte cheie generale pentru a te adresa cat mai multor oameni.

Echipa de  specialisti de la Doctor SEO iti pun la dispoziție servicii SEO  prin care pun in practica toate informațiile de mai sus, ajutandu-ti site-ul sa ajungă in primele rezultate din Google.