Dicționar de termeni SEO – partea a doua: de la G la Z
Publicat de Cosmin Puiu
Categoria: SEO
Am revenit cu partea a doua din dicționarul de termeni și sintagme SEO.
G
- Google My Business – platforma in care firmele pot introduce informații pentru a apărea în rezultatele căutării, în pachetele de hărți, căutările de locație etc.
- Google Rankbrain – program de inteligență artificială folosit de Google pentru a tria rezultatele de căutare.
- Google Search Console – tool adresat proprietarilor de site-uri, prin intermediul căruia site-ul poate fi evaluat din punct de vedere tehnic și calitativ.
H
- Heading – este o etichetă HTML ce scoate în evidență elementele importante ale conținutului existent într-o pagină.
- Hosting – spațiul de pe un server, alocat gazduirii fișierelor unui website.
- HTML – este un acronim pentru Hypertext Markup Language și se referă la modul în care este scris un website.
- HTTP – acronim pentru Hyper Text Transfer Protocol, care reprezinta mijlocul prin care datele sunt transferate de la locația serverului la un browser activ.
- Hyperlink – este un link HTML care atunci când este accesat deschide o altă pagină web.
I
- Index – este baza de date a motorului de căutare
- Indexare – acțiunea de includere a site-urilor (link-uri, continut, meta-uri, cuvinte-cheie, backlinks etc.) în baza de date a motoarelor de căutare.
J
- Javascript – este un limbaj de programare de tip script cu obiecte, care operează mai multe sisteme de operare.
K
- Keyword -termen folosit pentru a căuta informații în cadrul motoarelor de căutare, cu referire la un anumit subiect.
- KPI – acronimul sintagmei Key Performance Indicator, ce reflectă elemente operaționale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii și performanța în atingerea rezultatelor dorite.
L
- Landing Page – este pagina pe care ajunge utilizatorul după ce dă click pe un link aflat în rezultatele unui motor de căutare.
- Link Building – atragerea de link-uri către un site sau o pagina web.
- Link – reprezintă referința către un document sau către o parte a unui document, către un website, ce permite navigarea de la o pagină la alta.
M
- Meta descriere – textul pe care motoarele de căutare îl afișează în SERP pentru un anumit rezultat.
- Meta tag – tag HTML plasat în codul sursa al unei pagini web și care contine informatii pentru crawlere și browsere.
- Meta Title – titlul unei pagini web care apare în pagina de rezultate Google, dar și în browser.
N
- Newsletter – email trimis periodic unei liste de persoane abonate la site-ul tău, prin care se comunica informații de interes pentru aceștia.
- Nofollow – este un atribut al unui hyperlink ce arată motorului de căutare ce pagini să nu ia în considerare în stabilirea autorității site-ului
- Noindex – comanda care arată motoarelor de căutare ce pagini să nu includă în rezultatele organice.
O
- Optimizare – este un set de tehnici și proceduri aplicate unui site cu scopul de a-l face performant și de a-i facilita indexarea și poziționarea în Google.
- Optimizare off page sau off site – promovarea unui site cu ajutorul metodelor de link building, precum linkuri de calitate, advertoriale sau mențiuni pe Social Media.
- Optimziare on page sau on site – totalitate acțiunilor de optimizare desfășurate în cadrul unui site.
P
- Page Rank – popularitatea unui site, calificată de Google de la 1 la 10, în baza mai multor factori, precum numărul de link-uri care fac trimitere către el, relevanța lor etc.
- PPC (Pay-per-click) – metoda de promovare online în care se plătește de fiecare data cand cineva da click pe un link sponsorizat.
R
- Rezultate organice – rezultatele naturale, nepromovate de motoarele de căutare.
S
- SEO – Search Engine Optimization – reprezintă un set de tehnici care ajută la optimizarea unor pagini existente într-un website, cu scopul de obține trafic organic pe motoarele de căutare.
- SEM – Acronim de la “Search Engine Marketing”. Implică activități folosite pentru crearea de venituri în mediul online prin utilizarea motoarelor de căutare.
- SERP – Acronim de la “Search Engine Results Page” ce reprezintă pagina cu rezultate care îi apare unui utilizator după realizarea unei căutări prin introducerea de cuvinte cheie pe Google.
Într-o agentie SEO găsești specialişti care folosesc toți acești termeni în tehnicile și planurile care îți ajuta site-ul să fie cât mai bine poziționat în Google.