Contacteaza-ne 0732178001

Doctor-seo.ro © 2024. Toate drepturile rezervate.

Google Core Update 3 Iunie 2019 – Ce stim pana in acest moment

Publicat de Cosmin Puiu Categoria: SEO

Luni, 3 iunie 2019, Google a bifat o premiera: un nou update a fost anuntat cu doar o zi inainte pe Twitter. Este pentru prima data cand Google anunta in avans un update de algoritm. June 2019 Core Update este al doilea update major din anul 2019.

Cu toate ca algoritmul a fost anuntat cu o zi inainte de a fi lansat si in ciuda faptului ca tot pe Twitter-ul oficial Google au aparut informatii in timp real din ziua lansarii, nu inseamna ca impactul in ceea ce priveste SERP va fi vizibil imediat. De ce? Pentru ca intai, acest update trebuie implementat in centrele de date Google localizate in diferite locatii de pe glob. Conform comunicarilor Google, va dura cateva zile pana cand Algortimul de cautare va fi complet updatat.

Precedentul setat de Google: anuntarea Update-ului cu o zi inainte

Pana pe data de 2 iunie 2019, anuntarea unui update de catre Google tinea de domeniul fantasticului. Insa, in urma cu doua zile, nu s-a anuntat doar un nou update care va afecta indexarea paginilor si va ,,zdruncina” lumea pasionatilor de SEO, ci si numele acestuia: June 2019 Core Update. Pana atunci, Google anunta aceste update-uri doar dupa ce erau implementate.

Danny Sullivan, cel care este in prezent Google Search Liaison account, a explicat motivul din spatele deciziei anuntarii acestui update inainte ca el sa intre live. Se pare ca Google vrea sa adopte o atitudine pro-activa in ceea ce priveste distribuirea acestor informatii in avans. S-a luat acesta decizie dupa ce a fost analizat comportamentul marketerilor si a specialistilor SEO din intreaga lume, ingrijorarile lor si intrebarile ce survin dupa fiecare update major. Astfel, Google doreste ca oamenii sa fie pregatiti de dinainte si sa se evite astfel confuziile si ingrijorarile.

Ce este un Core Update si care este impactul lui asupra indexarilor?

Core Update-ul este un update ca nu se focuseaza pe anumite caracteristici ale unui site sau pe o anumita interogare. In schimb, schimbarile sunt mai subtile, update-ul ocupandu-se de ,,dedesubturi” mai mult.

Ce poti face daca ai scazut in clasamentul cautarilor dupa un astfel de update?

Anul trecut, Google a oferit cateva informatii vitale despre Core Update. Se pare ca webmasterii nu pot corecta anumite erori astfel incat sa isi recapete pozitia in clasament. Nu exista astfel de erori specifice pe care le pot rezolva. Ce pot face webmasterii in schimb este sa ofere vizitatorilor continut de calitate, continut unic. Apoi, trebuie sa respecte recomandarile Google pentru a urca in clasament, citind cat mai mult despre cum se poate face acest lucru in mod corect. Doar prin studiu individual si bineinteles, apeland la specialistii in domeniu, webamasterii vor intelege cum pot evalueaza Google site-urile si pot imbunatati astfel continutul oferit vizitatorilor.

Evolutie campanii SEO monitorizate de Doctor SEO

In urma acestui anunt care a fost facut pe reteaua de socializare Twitter am stat cu ochii lipiti de campaniile SEO ale clientilor nostri, la 2 dintre ei am observat usoare modificare de vizibiliate.

1. Client 1

 

update informatii 05.06.2019:

cresteri de vizibilitate se inregistreaza pe toata nisa, semn ca update-ul incepe sa isi faca simtita prezenta

 

2. Client 2

update informatii 05.06.2019:

Client 2, alta nisa decat cea de la primul client, si aici update-ul isi face simtita prezenta,

 

In continuare monitorizam campaniile SEO pentru a vedea eventualele schimbari de vizibilitate ale clientilor, dupa cum se observa din imaginile de mai sus nu sunt cresteri sau scaderi spectaculoase de vizibilitate.

Mai multi specialisti SEO sustin ca acest update a fost lansat pentru a rezolva „problemele” create de cel din luna Martie 2019, sa ne aducem aminte de consecintele update-ului din martie:

  • Mai multe brand-uri puternice din Romania au fost super avantajate de update-ul din Martie (emag, olx,etc..)
  • Nisa de fashion a fost grav zdruncinata, au fost scaderi masive la toti competitorii
  • Brand-uri mai putin cunoscute si-au facut aparitia in prima pagina cu rezultate (deci, au fost ajutate si site-urile mai putin cunoscute)

De asemenea, in aplicatia celor de la Cognitive SEO pentru Romania se observa o schimbare in algoritm pe data de 3 Iunie 2019.

 

Pe masura ce vom observa schimbari majore la clientii nostri vom reveni cu un update al acestui articol.