Keyword Research – de ce este important și cum să-l faci într-un mod eficient

O campanie SEO eficientă are la bază cuvintele cheie potrivite. Astfel, keyword research-ul este primul pas pe care trebuie să-l faci atunci când începi un proiect nou. Planul SEO trebuie monitorizat constant, însă este extrem de important să-l începi cu alegerea cuvintelor cheie principale. 

Cum faci keyword research într-un mod eficient? Iată care sunt pașii:

Organizează-ți strategia într-un mod logic.

Pentru a-ți organiza stregia folosește-te de o listă sau de un tabel. Astfel, folosindu-te de un simplu exercițiu de brainstorming, scrie 5 cuvinte esențiale pentru site-ul tău. Prin acest fel vei reuși să pui în ordine ideile și să stabilești care este planul de pornire.

Folosește tool-uri.

După ce ți-ai conturat o idee generală despre ceea ce caută utilizatorii și despre website-ul tău, poți să folosești o serie de instrumente online pentru a identifica o serie de cuvinte cheie relevante.

KeywordShitter – este un tool gratuit care îți listează toate sugestiile care apar automat în Google. Astfel, trebuie să introduci termenul de bază + fiecare literă din alfabet în Google, iar apoi extrage din HTML rezultatele și afișează-le în format text.

Google Keyword Planner – în principiu, este un instrument dedicat celor care folosesc Google Adwords. Astfel, dacă folosești și această modalitate de marketing, Google Keyword Planner îți va oferi o gamă variată de statistici despre termeni. De asemenea, poți utiliza lista de termeni extrasă de Keyword Shitter în Keyword Planner pentru a estima numărul de căutări realizate de utilizatori.

Google Analytics – este tool-ul Google care te ajută să vezi care sunt paginile cele mai vizitate, reușind astfel să-ți faci o idee despre cuvintele cheie care au creat trafic pe site-ul tău. Astfel, poți identifica și noi oportunități pentru a diversifica conținutul online.

Google Search Console – te ajută să generezi rapoarte privind cuvintele cheie care au adus vizite, dar și poziționarea lor organică. Așadar, în baza acestor rapoarte poți dezvolta strategii pentru a crește vizibilitatea pe anumite cuvinte cheie și poți identifica structuri noi de cuvinte prin care poți aduce vizite în site.

Analizează competiția

După ce ai definit o listă de cuvinte cheie relevantă pentru site-ul tău, aruncă un ochi analitic și la competiție. Folosește-te de tool-uri, precum Similar Web, SpyFu sau Ubersuggest By Neil Patel.

După ce ai realizat lista completă de cuvinte cheie începe să optimizezi paginile site-ului tău.Nu a spus nimeni că este un lucru ușor care nu necesită timp, însă în ajutorul tău găsești servicii seo in București de la Doctor SEO. Dacă nu te pricepi sau efectiv nu ai timp să te ocupi și de partea aceasta a site-ului tău, apelează la profesioniștii care sunt gata să te ajute.

Sursa foto: Doctor SEO – Agentie SEO