Meta titlu și meta descrierea: două elemente SEO extrem de importante

Printr-o definiție scurtă, meta titlul și meta descrierea reprezintă elementele esențiale ale unei campanii SEO. Practic, acestea două meta tags reprezintă titlul și descrierea unei pagini sau ale unui produs care sunt afișate în rezultatele căutărilor din SERP.

Meta titlu și meta descriere îndeplinește funcțiile a două roluri extrem de importante: în primul rând influențează modul în care Google îți indexeaza pagina, iar în al doilea rând conving utilizatorul să dea click pe pagina ta. Astfel, este foarte important să oferi un text extrem de bun care să caracterizeze în doar câteva cuvinte magazinul tău, asigurând astfel creșterea CTR-ului.

E bine să știi că meta titlul și meta descrierea sunt primele elemente cu care interacționează un utilizator, și după cum știi deja, prima impresie contează întotdeauna.

Astfel, pentru a fii relevant în doar 75, respectiv 200 de caractere, iată la ce trebuie să fii atent:

Meta Titlul

Meta Titlu este un tag HTML existent în secțiunea unei pagini și reprezintă titlul pe care Google îl afișează în SERP ( Search Engine Result Page) pentru rezultatul unei căutări. De asemenea, meta titlul este extrem de vizibil și ți-am spus deja care este importanța lui.

Iată câteva recomandări pentru a avea un Meta Titlu perfect optimizat:

  • Creează meta titlul pe baza cuvintelor cheie – așa cum spuneam, meta titlul este un factor extrem de important de ranking pentru Google. Din acest motiv, el trebuie să fie construit în jurul cuvintelor cheie pe care pagina le targeteaza.
  • Lungimea corectă a meta titlului – Google a pus la dispoziție un spațiu limitat în pagina de rezultate, aproximativ 60 de caractere. Astfel, este foarte important să te încadrezi în intervalul precizat pentru a-ți fi afișat tot textul.
  • Unicitatea meta titlului – este recomandat și vital pentru o optimizare ca la carte să folosești meta titluri unice pentru fiecare pagină. În cazul în care folosești același meta titlu pentru toate paginile, Google va înțelege că paginile respective sunt identice și le va indexa parțial sau deloc. Din acest motiv este important ca site-ul să aibă un meta titlu unic, creativ și optimizat.

Meta Descrierea

Meta Descrierea este tot un tag HTML plasat în secțiunea unei pagini și indică descrierea pe care Google o afișează în SERP pentru un anumit rezultat. Practic, meta descrierea se află sub meta titlu.

Meta descrierea nu este un factor de ranking, însă are puterea de a influența CTR (rata de click). Iată cum trebuie să o creezi:

  • Creează meta descrieri creative – care să capteze atenția utilizatorilor.
  • Realizează meta descrieri unice – din același motiv pentru care trebuie să creezi și meta titluri unice.
  • Compune meta descrieri manuale – mai ales pentru cele mai importante pagini ale site-ului. Șabloanele sau meta descrierile generate automat sunt recomandate pentru paginile care nu au potențial organic.
  • Respectă lungimea meta descrierii – meta descrierea trebuie să conțină maxim 200 de caractere și să aibă incluse mai multe emoji care să atragă atenția.

Pentru un site bine optimizat și pagini cu texte atractive, atât pentru Google cât și pentru utilizatori, îți recomandăm servicii SEO de calitate de la Doctor SEO.

Sursa foto: Doctor SEO – Agentie SEO