Optimizarea SEO a imaginilor
Indiferent de tipul de conținut pe care îl publici, fie că ești blogger sau deții un business online, adăugarea imaginilor pe lângă contentul scris este cu adevărat necesară. Pozele contribuie la îmbunătățirea experientei utilizatorilor și aduc trafic organic prin căutările de imagini pe Google. Pentru ca al doilea lucru menționat să se întâmple este nevoie de o optimizare cât mai corectă a imaginilor.
Cum faci asta? Ei bine citește acest articol pentru că îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie pentru optimizarea eficientă a imaginilor din punct de vedere SEO.
Folosește imagini relevante
Să luăm exemplul unui site. Ei bine, în pagina de prezentare sau la secțiunea ”Despre Noi” cum mai este denumită adaugă o imagine originală cu membrii echipei. Una dintre regulile de aur constă în folosirea unor imagini proprii în detrimentul celor clișeice, cumpărate sau descărcate de pe site-urile free.
Un alt lucru demn de menționat este ca imaginea publicată să aibă legătură cu subiectul articolului. Ori de câte ori postezi conținut și nu ai imagini proprii unice, încearcă să alegi imagini sugestive. Flickr.com, Unsplash.com sau Pixabay.com sunt surse numai bune din care poți alege imaginile.
Optimizarea SEO a imaginilor
După ce găsești imaginea potrivită începe procesul de optimizare pentru a putea fi inserată pe site. Iată care sunt aspectele la care trebuie să fii atent:
Alege denumirea corectă a fișierului – scopul acestui prim pas este ca Google să poată identifica subiectul înainte de a analiza imaginea în sine. Spre exemplu, dacă imaginea prezintă o motocicletă fotografiată la apuse de soare, o denumire corectă a ei poate fi motocicletă-apus.jpeg. Principalul cuvânt cheie este motocicletă, iar din acest motiv denumirea fișierului începe cu asta.
Redimensionează imaginea și rezoluția ei – acest pas este foarte important pentru că te va ajuta să obții o viteză de încărcare cât mai mare a site-ului. Imaginile care au dimensiuni și rezoluții prea mari pot scădea viteză de încărcare a site-ului într-un mod considerabil, având un impact negativ în motoarele de căutare.
Optimizează Alt Tag-ul – este foarte important modul în care descrii imaginea în secțiunea Alt, deoarece Google nu poate vedea imaginea, însă o poate citi cu ajutorul textului din Alt-taguri. Alt-textul trebuie să fie descriptiv, clar și concis și să nu conțină foarte multe cuvinte cheie. Mai mult decât atât, alt-tagurile aduc un plus valoare site-ului tău din perspectiva SEO, ajutându-l să obțină o poziție mai bună în Google, prin asocierea cuvintelor cheie cu imaginile.
Alege formatul de imagine potrivit
După cum probabil știi deja există trei tipuri de fișiere utilizate de marea majoritate a site-urilor web: JPEG, PNG și GIF.
Dintre toate, formatul JPEG este mai mai potrivit pentru optimizare, deoarece comparativ cu celelalte două fișiere, acesta nu pierde foarte mult din calitate atunci când este redimensionată.
De asemenea, important de menționat este că:
- Formatul JPEG – este recomandat pentru site-uri.
- Formatul PNG- este o alternativă a formatului JPEG și GIF, întrucât imaginile au avantajul de a putea fi comprimate la dimensiuni mici.
- Formatul GIF – este recomandat pentru animații, thumbnail-uri și imagini decorative.
Sperăm că aceste informații îți vor de folos, iar dacă vrei ca site-ul tău să fie în permanență pe mâini bune te așteptăm într-o agentie SEO, loc în care vei întâlni specialiști pregătiți să-ți sară în ajutor.