SEO in comerțul electronic: cum atragi vanzari cu ajutorul traficului organic

Mai mult de un sfert din vanzarile online provin din traficul organic, ceea ce insemana ca nu exista o alta alternativa pentru un site de comert electronic astfel incat sa-si permita sa ignore optimizarea SEO. Problemele intervin atunci cand descoperi ca magazinele online sunt multe, iar competitorii pe care ii ai nu sunt de ignorat.

Stim deja ca o strategie SEO are la baza cateva practici elementare, dar care pentru tine pot fi un adevarat cosmar. Mai mult decat atat, SEO pentru magazinele online de comert electronic este diferit data de SEO obisnuit, astfel ca trebuie sa iei in considerare cateva detalii suplimentare.

Specialistii de la Doctor SEO sunt aici sa te ajute si sa-ti explice SEO pentru comerțul electronic in cativa pasi simpli.

1. Bifeaza elementele de baza SEO

Asa cum spuneam mai sus, SEO pentru comertul electronic este diferit de cel obisnuit, insa practicile de baza trebuie incluse in mod obligatoriu in strategia ta. Daca esti nou in lummea SEO iti recomand sa afli mai intai informatii cu privire la optimizarea tehnica, creare de pagini si SEO off-page.

2. Stabileste cuvinte cheie comerciale si tranzacitonale

Atunci cand un utilizator cauta ceva online are una dintre cele patru tipuri de intentii: informational, navigational, comercial si tranzactional.

Primele doua tipuri de intentii fac referire la oamenii care cauta doar informatii. Bineinteles ca acestia pot avea o intentie de a cumpara un lucru, insa mai intai vor sa stie cum sa-l aleaga sau care sunt cele mai bune dupa anumite cirterii din gama lor. Spre exemplu, pot cauta ”cum aleg o masina de spalat”.

Ultimele doua tipuri de intenții ne spun ca oamenii fie cauta categorii de produse, fie produse specifice. Spre exemplu, oamenii pot cauta ”telefon iphone 11 pro”, iar de aici ne dam seama ca este gata sa apese pe un anumit model si sa faca o achizitie.

Astfel, avand in vedere acest lucru, cuvintele cheie comerciale si tranzactionale sunt cele mai potrivite pentru magazinele online.

3. Optimizeaza-ti paginile

Un site web de comert electronic are un set limitat de pagini de categorii si mii de produse. Ei bine, paginile de categorii se optimizeaza SEO in mod traditional.

Paginile de produse sunt mai complicate pentru ca este posibil sa nu ai timpul necesar pentru a crea titluri unice, etichete H1 si meta descrieri.

Pentru a automatiza tot procesul, creaza titlu, meta descriere si H1 pentru toate paginile de produs, dupa un sablon. 

Exemplu: cuvant cheie+ nume brand

4. Remediaza problemele de duplicare

Asigura-te ca fiecare pagina de pe site-ul tau este unica. Problemele ce tin de continutul duplicat pentru site-urile de comerț electronic se împart in doua categorii:

  • Off site – continutul apare pe mai multe site-uri
  • On site– multe pagini ale site-ului web are acelasi continut.

5. Paginile de produse epuizate

Creeaza pagini friendly cautarii pentru produse indisponibile. Cu siguranta vor exista momente in care magazinul tau va ramane fara un anumit produs, astfel creeaza pagini inteligente pentru produsele temporar indisponibile si sterge produsele care nu mai au stoc definitiv.

Discutiile pe acest subiect sunt mult mai ample, insa daca vrei sa te bucuri cat mai repede de rezultate apeleaza la servicii SEO puse la dispizita ta de cei mai buni specialsiti din domeniu.