Strategia de Link Building: ce este si cum se realizeaza

Strategia de Link Building reprezinta aproximativ 70% din reusita unei campanii de optimizare SEO.

Cum a apărut conceptul de Link Building?

A fost odata ca niciodata, o vreme in care motoarele de cautare se bazau doar pe continutul unei pagini pentru a stabili pozitionarea site-ului in Search Engine Result Pages (SERP).

Odata cu trecerea timpului, Google, dar si celelalte motoare de căutare, si-au dat seama numai pe baza de continut de calitate nu se poate stabili o ierarhie corecta in ranking. S-a constata faptul ca multa lume poate produce continut de calitate si in consecinta a aparut nevoia stabilirii unei ierarhii pe baza de criterii adaugate.

Astfel, a aparut conceptul de Link Building.

Ce este Link Building?

Link Builindung-ul reprezinta procesul de achizite a hyperlinkurilor de pe alte site-uri web catre site-ul tau. Un Hyperlink defineste o modalitate prin care utilizatorii pot naviga intre paginile existente pe internet.

Cum realizezi o strategie de Link Building?

Primul gand pe care trebuie sa-l ai atunci cand vrei sa realizezi o strategie de Link Building este ca aceasta trebuie sa fie una continua si gandita pe un timp cat mai lung.

Motoarele de cautare sunt intr-o continua cautare de continut, iar link-urile sunt singurele semnale existente pe care acestea le primesc atunci cand genereaza continut nou.

Al doilea lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere este concurenta. Dupa cum stii prima pagina Google are pozitii limitate, asa ca toate site-urile de pe nisa ta se lupta pentru ocuparea acestor pozitii care aduc trafic si vanzari.

Avantajele unei campanii de Link Building

Dupa cum ti-am povestiti pana acum, link-urile sunt un semnal foarte important pe care motoarele de căutare il utilizează in determinarea corecta a pozitionarii site-ului in SERP. Pe langa asta, o campanie de Link Building atrage si alte beneficii, precum:

Trafic de tip Referral

Traficul de tip Referral care provine din astfel de linkuri reprezinta unul dintre cel mai targetat trafic. De cele mai multe ori, un backlink este pozitionat intr-un articol nativ ce ia forma site-ului unde a fost publicat. In consecinta, daca articolul reuseste sa convinga cititorii sa dea clcik catre site-ul din link, sansele ca acestia sa devina clienți cresc considerabil.

Consolidarea brandului

Link Building-ul ajuta si la intarirea si consolidarea brandului. Cu ajutorul continutului original si interesant, oamenii vor avea incredere in brandul tau.

In concluzie, crearea si implementarea unei strategii de Link Building corecte si eficiente poate sa ti se para stresanta, de aceea poti apela la o agentie SEO specializata.

Întrebări precum deosebirea backlinkurilor de calitate fata de cele mai putin sigure, stabilirea ancorelor, a landing page-urilor sau asigurarea unui raport corect intre linkurile dofollow si cele nofollow ar trebui lasate in grija experitolor.