Top 3 tool-uri free de care te poți folosi pentru a urmări competiția

Monitorizarea competiției reprezintă o etapă importantă care face parte dintr-o strategie de marketing. Astfel, este cu totul necesar să ai la îndemână toate elementele de trebuință care să te ajute să faci asta. Sunt multe lucruri dintr-o firmă la care nu poți avea acces, însă ”lumea digitalului” alungă aceste bariere și îți oferă o mulțime de soluții pentru a putea obține toate informațiile de care ai nevoie de la competitorii tăi.

Pentru buna dezvoltare a afacerii tale trebuie să fii tot timpul conectat la activitatea celorlalți, fie că sunt la același nivel cu tine, fie ca i-ai depășit. Iată top 3 tool-uri free foarte utile care te vor ajuta să afli strategiile folosite de competitorii tăi:

Similar Web

Similar Web este unul dintre cele mai complete și complexe tool-uri de marketing care te ajută să spionezi competiția. Chiar și în varianta free, Similar Web este un tool care îți dezvăluie metrice relevante despre competitorii din nișa ta, precum sursele de trafic, proporția de trafic dintre cel organic și cel plătit și principalele rețele de socializare pe care sunt prezenți. Pe lângă acestea, Similar Web îți dezvăluie și câteva date despre interesele pe care le are publicul, dar și despre principalele aplicații.

Astfel, Similar Web este un tool util, nelipsit din portofoliul unui specialist marketing.

SpyFu

SpyFu este tool-ul care monitorizează cuvintele cheie organice și plătite ale concurenței. Astfel, analiza cuvintelor cheie folosite de competitorii tăi și clasarea lor în paginile de rezultate te vor ajuta să generezi idei și cuvinte cheie noi, mult mai eficiente decât cele existente. Mai mult decât atât, tool-ul te ajută ajută să întelegi mai ușor strategiile competitorilor și poziționarea lor. Clasamentul cuvintele cheie te ajută să ai o viziune mult mai clară asupra comportamentului consumatorului în timp, reușind astfel să te adaptezi la schimbarea tendințelor în căutarea organică.

Pe același principiu se bazează și căutările plătite. Așadar, folosind acest tool vei putea determina bugetul lunar al competitorilor din nișa ta.

Ubersuggest by Neil Patel

Ubersuggest by Neil Patel este un tool free și extrem de util care te ajută să ai o analiză specifică a competitorilor din punct de vedere SEO. Prin intermediul lui vei afla care este traficul organic lunar al site-ului analizat, care sunt cuvintele cheie care rankeaza și care sunt paginile pe care competitorii tăi au pus focus în campaniile SEO și PPC.Gama de servicii SEO de la Doctor SEO se bazează pe crearea unor strategii de marketing complete în care se folosesc tool-uri de monitorizare a competiției. Un lucru extrem de important este să fii tot timpul la curent cu abordările competitorilor pentru a știi ce trebuie să implementezi, astfel încât campaniile tale de promovare să fie mai eficiente, mai inovative și să atragă mai mult publicul țintă.

Sursa foto: Doctor SEO – Agentie SEO