fbpx

Cum afecteaza Google Panda Update procesul SEO si cum iti poti mentine rezultatele obtinute pana acum

Ce este Google Panda Update?

Google Panda este numele dat algoritmului implementat in 2011. Scopul acestuia este de a scoate in evidenta site-urile care ofera continut calitativ si revelant pentru publicul tinta si de a minimiza prezenta site-urilor considerate necalitative, in rezultatele organice ale cautarilor. Initial, numele acestui algoritm era ,,Farmer” (Fermierul). A capatat acest nume pentru ca se comporta ca un fermier: a vizat si vizeaza inalturarea ,,fermelor de continut” (content farms). Acestea sunt site-uri care ofera continut necalitativ si folosesc diferite practici de optimizare SEO neconventionale pentru a urca in topuri. 

Ce a stat la baza lansarii acestui update? 

In primul rand, nevoia de a diferentia site-urile ,,dubioase” de cele care ofera continut unic, calitativ. Inainte de lansarea propriu-zisa, s-a incercat identificarea unui set de reguli pe care sa se bazeze acest algoritm. Regulile au fost bazate pe componenta umana. Mai exact, unor respondenti li s-au adresat o serie de intrebari despre diferite site-uri: daca ar avea incredere sa introduca datele personale pe acel site, daca informatiile prezente li se par calitative, daca ar da copiilor medicamentele recomandate de acel site si multe altele. Practic, s-a mizat pe componenta emotionala pentru a crea un set de intrebari care sa ajute la clasarea site-urilor. Clasarea rezultata a fost comparata cu semnalele deja existente de clasare a site-urilor. In total, au fost 23 de intrebari. 

Ce aspecte vizeaza Google Panda si pentru ce ati putea fi penalizati? 

In principal, Google Panda vizeaza tot ceea ce tine de un continut calitativ pe care il ofera un site. Urmatorii factori ar putea reprezenta un semnal de alarma pentru acest algoritm si ati putea avea de suferit din cauza lor: 

  • continut necalitativ: spre exemplu, articole medicale in care sunt prezentate succint o serie de simptome, fara a fi descrise in amanunt, fara a mentiona sursele de inspiratie si ce poate face o persoana daca prezinta acele simptome. 
  • continut duplicat: cea mai mare greseala pe care o puteti face este sa copiati continut de pe alte site-uri sau sa va duplicati propriul continut. Spre exemplu, daca aveti o companie cu filiale in mai multe orase si vreti sa creati cate o pagina de prezentare pentru fiecare, nu copiati continutul si schimbati doar numele orasului. Fiti creativi, rescrieti ideile! 
  • continut care nu prezinta interes pentru utilizatori: in principal articole scrise doar pentru a umple site-ul, fara informatii calitative. 
  • content farming: este specific site-urilor care vor sa urce rapid in topul rezultatelor. Acestea publica foarte multe articole din diferite domenii (in special despre subiecte care sunt in trending). Articolele sunt scurte si necalitative, de aici si denumirea de ,,content farming”. 
  • articole sau pagini care contin greseli gramaticale sau sunt incomplete din punct de vedere al recomandarilor SEO. 
  • prea multe reclame pe site (vezi img)
  • prea multe link-uri de afiliat 
  • articole inselatoare de tip click-bait, care au un titlu atractiv, insa continutul nu are nici o legatura cu acesta. 

Cum puteti sa recuperati pozitia site-ului vostru in clasament?

Daca banuiti ca site-ul vostru a fost afectat de Google Panda Update, primul lucru pe care ar trebui sa il faceti este sa apelati la o agentie SEO. Intotdeauna este bine sa lasati aceste aspecte in mainile specialistilor, pentru a nu provoca daune mari mari. 

Urmand sfaturile specialistilor, beneficiind de servicii SEO si implementand o serie de recomandari, veti putea sa recuperati pozitia site-ului vostru in clasament. Aceste masuri se aplica si celor care nu au fost pana acum afectati de Google Panda si vor sa mentina rezultatele obtinute pana acum. 

Practic, ce puteti face pentru a va recupera dupa Google Panda Update? Puteti incepe cu urmatoarele schimbari: 

  • uitati de content farming 
  • incepeti sa furnizati continut de calitate, relevant domeniului in care activati si publicului vostru tinta. 
  • revizuiti link-urile de afiliat pe care le-ati publicat pe site si de asemenea, diminuati numarul de reclame. 
  • inlaturati continutul duplicat. 
  • asigurati-va ca oferiti continutul pe care il cauta vizitatorii vostri. 

Mai sunt si alte schimbari pe care le puteti face si masuri pe care le puteti implementa, insa cel mai bine este sa apelati la specialistii in domeniu pentru a va recupera pozitia in clasament sau pentru a va asigura ca nu veti fi afectati de Google Panda Update. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *