fbpx

Migrare site incorecta – Cum se face corect migrarea unui site

In orice business online migrarea site-ului este necesara la un moment dat, odata cu trecerea timpului lucrurile evolueaza, oamenii vor un design mai nou sau o platforma noua care sa le poata usura munca (integrare cu marketplace-uri, generare automata de AWB etc..)

In cazul in care migrarea nu este facuta in mod corect se poate ajunge in situatia in care noul site sa nu mai beneficieze de eforturile SEO facute pana in acel moment.

Stim cu totii ca acest lucru este destul de grav tinand cont ca traficul Organic poate scadea drastic in doar cateva zile.

Studiu de caz – Client Doctor SEO

Dupa o migrare incorecta facuta in data de 18 Mai 2018 in care nu s-au pastrat URL-urile, heading-urlie si nici structura vechiului site au aparut si problemele.

Aproximativ o luna mai tarziu site-ul aproape ca nu mai exista in SERPs.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dupa cum se poate observa si in imaginea de mai jos, la mai bine de o luna dupa migrare traficul organic al site-ului era undeva la 50-80 utilizatori pe zi.

 

 

 

 

 

Evolutie trafic organic

Dupa inceperea campaniei SEO in data de 12 Iulie 2018 site-ul a avut un parcurs foarte frumos spre varful rezultatelor afisate de Google.

  • Comparatie trafic organic 12 Iulie 2019 – 12 August 2019 cu aceeasi perioada a anului trecut.

 

  • Comparatie trafic organic 1 Ianuarie 2019 – 20 August 2019 cu aceeasi perioada a anului trecut.

Conform datelor oferite de Google Analytics dar si de client cel mai bun an al clientului a fost in 2017 cand s-au inregistrat vanzari record pentru domeniul sau de activitate.

Prima jumatate a anului 2018 a fost un dezastru pentru client inregistrand pierderi de aproximativ 60% fata de prima jumatate a anului 2017.

Sezonalitate

Ca in orice business online exista sezonalitate, iar pe aceste segment exista 2 astfel de perioade pe parcusul anului.

Prima in Ianuarie si Februarie iar cea de a doua in Iulie si August.

Dupa ce campania SEO a fost inceputa pe data de 12 Iulie 2018 a fost suficient timp sa recuperam tot ce s-a pierdut la migrare, inclusiv traficul organic.

Putem observa in imaginea de mai jos ca deficitul de trafic organic este destul de mic (-9,96%)

Potrivit informatiilor oferite de client vanzarile din perioada 1 Ianuarie 2019 – 28 Februarie 2019 au depasit cu 15% vanzarile din aceeasi perioada a anului 2017 cand au fost cele mai mari vanzari, implicit au fost depasite si vanzarile din 2018.

I: Ce inseamna asta?

R: Inseamna ca traficul venit in Ianuarie – Februarie 2017 nu era relevant. Venea mult trafic care nu convertea.

Inainte de migrare site-ul avea un numar foarte mare de articole de blog care aducea trafic, dupa migrare acestea nu au mai fost pastrate.

Procesul de optimizare

  • Prima etapa a procesului de optimizare a fost identificarea cuvintelor cheie relevante pentru site-ul clientului.
  • Dupa validarea cuvintelor cheie identificare impreuna cu clientul am inceput sa facem o structura noua a site-ului, cat mai apropiata de cea dinainte de migrare.

    Pentru a vedea cum era structurat site-ul inainte de migrare am folosit http://web.archive.org/ . Este un tool gratuit si foarte de ajutor in cazul unei migrari care nu a functionat.
  • Dupa ce am ajuns la o structura OK am inceput sa optimizam paginile site-ului (meta title, meta description H1, H2, descriere in pagina)
  • A fost creata si o structura interna de link-uri foarte puternica, folosindu-se ancore relevante in meniu dar si breadcrumbs.
  • Tot la capitolul internal linking s-a facut si content masiv pe blogul site-ului. Publicandu-se 3 articole de blog pe saptamana.
  • Cel mai important capitol a fost cel in care am optimizat viteza site-ului, codul sursa a fost curatat , eliminandu-se elementele CSS si JS nefolositoare.

    Pentru a verifica viteza unui site dar si pentru primirea unor recomandari puteti folosit urmatoarele tool-uri:

  • Si sa nu uitam de campania de linkbuilding care este foarte importanta in procesul de optimizare SEO.

Cum se face corect migrarea unui site?

  1. Identificarea tuturor URL-urilor din site
  2. identificarea URL-urilor cu cele mai multe link-uri externe
  3. Verificarea performantelor platformei actuale vs. noua platforma.
  4. Crearea fisierului sitemap.xml (cu noile URL-uri ale site-ului) – Indicat este sa se pastreze cat mai multe URL-uri din vechiul site.
  5. In cazul in care nu s-au pastrat URL-urile, trebuie realizata o lista cu URL-urile vechi care trebuie redirectionate catre cele noi.
  6. Verificare fisier robots.txt si meta robots pentru ca noul site sa nu fie oprit de la indexare.

Daca iti pregatesti minutios migrarea site-ului sfatul nostru este sa apelezi la o agentie SEO care te poate ajuta cu acest proces complex.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *