Social Media Marketing: ce este, ce presupune și ce beneficii îți aduce
Social media marketing reprezintă un mijloc de comunicare puternic, disponibil întreprinderilor și organizațiilor de toate dimensiunile pentru a se conecta mereu cu potențialii clienți și cu cei existenti.
Astfel, social media management presupune crearea unor pagini de Facebook și conturi de Twitter, LinkedIn, Instagram și Pinterest având la bază acest scop.
Astfel, astăzi vom dezbate acest subiect esențial despre tot procesul de Social Media Management și vei afla cum îți poate ajuta și ție business-ul.
Ce este social media marketing?
Social media marketing reprezintă o formă de internet marketing care folosește capacitatea canalelor de mass-media sociale și aplicații web pentru a interacționa și distribui informații, crescând astăzi vizibilitatea și conștientizarea unui brand sau a unei afaceri.
Beneficiile Social Media Management
Printre numărul mare de beneficii pe care Social Media Management le aduce brandului tău se numără și:
- Îmbunătățirea customer satisfaction
- Îmbunătăirea customer service
- Creșterea numărului de potențiali clienți
- Creșterea gradului de conștientizare a mărcii – brand awareness
- Creșterea loialității clienților – brand loyalty
- Conectarea și dezvoltarea relațiilor interactive cu publicul țintă
Avantajele investiției în social media
Încă te întrebi de ce trebuie să investești în publicitate pe social media? Iată motivele:
- Costuri reduse – crearea profilurilor pe rețele sociale este gratuită, precum și gestionarea propriilor rețele sociale de management și campanii de social networking.
- Rată de conversie ridicată – mai mult de 51% din social media marketers spun că dezvoltarea relațiilor cu clienții are un impact pozitiv asupra rezultatelor vânzărilor.
- ROI mare – randamentul investițiilor este generată de publicitatea pe social media într-un număr mult mai mare, dată de alte forme de publicitate plătită. Anunțurile sociale sunt un tip de publicitate care permite un grad ridicat de personalizare.
Cum realizezi o campanie de social media management?
Pentru a te asigura de succesul unei astfel de campanii urmează pașii:
- Realizează un audit
- Definirea obiectivelor
- Identifica publicul țintă
- Creează un social media content strategy
- Acordă atentie influencerilor
- Alege platformele de social media marketing potrivite business-ului tău
- Măsoară și testează strategiile și rezultatele
În concluzie nu uita că nu există o strategie eficientă fără ajutorul rețelelor sociale.
